Сучасний етап розвитку світової цивілізації
визначається, як перехід від індустріального до інформаційного суспільства,
появу якого пов’язують з інформаційною революцією, розвитком інформативно-комунікаційних
технологій. У Національній доктрині розвитку освіти зазначено: «Пріоритетом
розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікативних технологій,
що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність
та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в
інформаційному суспільстві». Застосування комп’ютера на уроці правознавства як засобу організації навчання
передбачає розв’язання питання: як поєднати сучасні інформаційно-комунікативні
технології з традиційними для навчання правознавства засобами та методами
навчання.
Науковою
основою проекту є дослідження Волобуєвої Т., Гевала
П.А.,Грицька Т.С., Дементієвської Н.П., Дишлєвої
С., Єфименко Т.М., Карташової Л.А., Лапінського В., Мокрогуза О.П., Несторенко
О.В., Тарасенко О. , які розробили конкретні методики та стратегії використання
ІКТ на уроках правознавства та історії.
Учасники
проекту:
·
районна методична комісія вчителів
правознавства
·
учні шкіл району
·
батьки учнів
Методи
дослідження:
·
науковий аналіз літератури
·
спостереження
·
анкетування
·
опитування
·
тестування
·
аналіз педагогічного досвіду
окремих вчителів
Наукова
новизна проекту полягає у спробі поєднати ІКТ з
традиційними засобами навчання, визначенні педагогічних стратегій застосування
ІКТ на уроках правознавства, науковому обґрунтуванню шляхів реалізації
проблеми.
Практична
значимість роботи над проектом пов’язана з можливістю
залучення до діяльності широкого кола вчителів, школярів, батьків учнів та
накопичення досвіду використання інноваційних технологій для розвитку творчого
потенціалу учнів.
Мета:
Довести,що впровадження
інформаційно-комунікативних технологій здатне збільшити кількість критично
мислячих громадян, які можуть перетворити інформацію на знання.
Завдання:
·
організувати самостійну навчальну
діяльність учнів з використанням Інтернет-ресурсів
·
використовувати Інтернет-ресурси в
освітньому процесі та самоосвітній діяльності
·
розробити прості Web-сайти та
використовувати їх під час викладання правознавства
·
розробити методики використання
Інтернет-ресурсів у навчально-виховному процесі
Очікувані
результати:
·
позитивна динаміка рівня якості
навчання з правознавства
·
збільшення кількості вчителів та
учнів, які мають базовий та достатній рівні інформаційно-комунікативної
компетентності
·
готовність педагогів до
впровадження спеціалізованих технологій, розроблених відповідно до вимог змісту
навчальної дисципліни «Правознавство»
·
збільшення кількості випускників,
які усвідомлюють пріоритет ІКТ в навчанні
Етапи роботи над проектом
Підготовчий:
·
конкретизація проблеми на рівні
відділу освіти райдержадміністрації та районної
методичної комісії вчителів правознавства
·
планування роботи творчих груп
·
створення «банку інформації»
·
визначення основних показників для
системного дослідження
·
діагностика рівня готовності
педагогів до роботи над проблемою
·
організація роботи семінарів з
пробле
Організаційно-моделюючий:
·
наукове обґрунтування ефективного
використання ІКТ та оволодіння
інформаційною культурою та комп’ютерною грамотністю
·
забезпечення умов для підвищення
творчої активності педагогічних кадрів та учнів
Креативний:
·
масове запровадження новітніх
технологій, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній
діяльності
·
використання методичного доробку
своїх колег, обмін інформацією
·
планування уроків з використанням
ресурсів Інтернету
·
скласти список найкращих ресурсів,
з якими необхідно познайомитися школярам, виконуючи завдання
Коригуючий:
·
від слідкувати та оцінити
результати ефективності навчання з використанням Інтернет-ресурсів
·
аналіз та корекція накопиченого
педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження
·
вивчення та експертна оцінка
накопиченого педагогічного досвіду
Підсумковий:
·
узагальнення перспективного
педагогічного досвіду
·
підготовка матеріалів до
публікації
·
підготовка засідання методичної
комісії вчителів правознавства
·
обмін досвідом
Термін
реалізації : 1 рік
Можливі
ризики:
·
обмежені можливості навчального
плану
·
низька мотивація педагогів
·
завантаженість педагогів та учнів
позаурочними заходами з інших предметів
·
відсутність порозуміння з батьками
учнів
Комментариев нет:
Отправить комментарий