вторник, 13 января 2015 г.

Інформаційно-комунікативні технології на уроках правознавства

Сучасний етап розвитку світової цивілізації визначається, як перехід від індустріального до інформаційного суспільства, появу якого пов’язують з інформаційною революцією, розвитком інформативно-комунікаційних технологій. У Національній доктрині розвитку освіти зазначено: «Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікативних технологій, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві». Застосування комп’ютера на уроці  правознавства як засобу організації навчання передбачає розв’язання питання: як поєднати сучасні інформаційно-комунікативні технології з традиційними для навчання правознавства засобами та методами навчання.

Науковою основою проекту є дослідження Волобуєвої Т., Гевала П.А.,Грицька Т.С.,  Дементієвської Н.П., Дишлєвої С., Єфименко Т.М., Карташової Л.А., Лапінського В., Мокрогуза О.П., Несторенко О.В., Тарасенко О. , які розробили конкретні методики та стратегії використання ІКТ на уроках правознавства та історії.

Учасники проекту:
·         районна методична комісія вчителів правознавства
·         учні шкіл району
·         батьки учнів
Методи дослідження:
·         науковий аналіз літератури
·         спостереження
·         анкетування
·         опитування
·         тестування
·         аналіз педагогічного досвіду окремих вчителів
Наукова новизна проекту полягає у спробі поєднати ІКТ з традиційними засобами навчання, визначенні педагогічних стратегій застосування ІКТ на уроках правознавства, науковому обґрунтуванню шляхів реалізації проблеми.
Практична значимість роботи над проектом пов’язана з можливістю залучення до діяльності широкого кола вчителів, школярів, батьків учнів та накопичення досвіду використання інноваційних технологій для розвитку творчого потенціалу учнів.

Мета:
Довести,що впровадження інформаційно-комунікативних технологій здатне збільшити кількість критично мислячих громадян, які можуть перетворити інформацію на знання.
Завдання:
·         організувати самостійну навчальну діяльність учнів з використанням Інтернет-ресурсів
·         використовувати Інтернет-ресурси в освітньому процесі та самоосвітній діяльності
·         розробити прості Web-сайти та використовувати їх під час викладання правознавства
·         розробити методики використання Інтернет-ресурсів у навчально-виховному процесі

Очікувані результати:
·         позитивна динаміка рівня якості навчання з правознавства
·         збільшення кількості вчителів та учнів, які мають базовий та достатній рівні інформаційно-комунікативної компетентності
·         готовність педагогів до впровадження спеціалізованих технологій, розроблених відповідно до вимог змісту навчальної дисципліни «Правознавство»
·         збільшення кількості випускників, які усвідомлюють пріоритет ІКТ в навчанні
Етапи роботи над проектом
Підготовчий:
·         конкретизація проблеми на рівні відділу освіти райдержадміністрації та районної  методичної комісії вчителів правознавства
·         планування роботи творчих груп
·         створення «банку інформації»
·         визначення основних показників для системного дослідження
·         діагностика рівня готовності педагогів до роботи над проблемою
·         організація роботи семінарів з пробле
Організаційно-моделюючий:
·         наукове обґрунтування ефективного використання  ІКТ та оволодіння інформаційною культурою та комп’ютерною грамотністю
·         забезпечення умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів та учнів
Креативний:
·         масове запровадження новітніх технологій, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності
·         використання методичного доробку своїх колег, обмін інформацією
·         планування уроків з використанням ресурсів Інтернету
·         скласти список найкращих ресурсів, з якими необхідно познайомитися школярам, виконуючи завдання
Коригуючий:
·         від слідкувати та оцінити результати ефективності навчання з використанням Інтернет-ресурсів
·         аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження
·         вивчення та експертна оцінка накопиченого педагогічного досвіду
Підсумковий:
·         узагальнення перспективного педагогічного досвіду
·         підготовка матеріалів до публікації
·         підготовка засідання методичної комісії вчителів правознавства
·         обмін досвідом
Термін реалізації : 1 рік
Можливі ризики:
·         обмежені можливості навчального плану
·         низька мотивація педагогів
·         завантаженість педагогів та учнів позаурочними заходами з інших предметів

·         відсутність порозуміння з батьками учнів

Комментариев нет:

Отправить комментарий